Blogovanje: Nekada vs. Sada

јул 11, 2017

Zdravo svima


Pre nego što išta napišem, želim da vam kažem da me je uhvatila ona čuvena 'kreativna blokada' i da veoma teško smišljam ideje za postove, pa ako imate neke ideje ja ću se potruditi da ih napišem, a na vama je samo da je ostavite u komentarima? Btw. možda ste u poslednje vreme primetili da sam veoma neredovna kad je u pitanju komentarisanje drugih blogova. To je zato što sam odlučila da se malo više posvetim Ask-u. To je društvena mreža gde vam neko postavi pitanje, a vi odgovarate, a takođe možete čitati i druga pitanja. Postoje Fan Askovi o nekome i slično. Ask više nije popularan kao nekada tako da ako nemate Ask obavezno ga napravite i zapratite me: sehada_ljajko, a ako želite možete zapratiti i moj Fan Ask za TVD i PLL, lajkujte odgovor i zapratite me da bih počela sa radom: TVD_PLL_forever. Da nešto kažem i za ovu temu pa da krenemo. Ovako. Blogovanje se mnogo menjalo tokom godina. Ako je neko imao blog 2014. godine ili 2015. godine onda zna kakvo je blogovanje bilo. Danas želim da vam pričam kakvo je blogovanje nekad bilo a kakvo je sada.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NEKADA: Kvalitet pisanja
Ranije je bilo veoma malo blogerki koje je pisalo kvalitetno. Bili su tu Tijana Minić (blog: Tijana's diary, ima još uvek blog, prekinula sa pisanjem), Elsa (blog: Elsin kutak, izbrisala blog) Teodora (Teodora's Small Corner, još uvek piše) i još nekoliko blogova. Ne mogu ih sada nabrajati sve. Ostali su pisali kratke i nekvalitetne postove.

SADA: Kvalitet pisanja
Sada ne možeš naći neku blogerku/blogera a da ne piše kvalitetno. Danas skoro svi poznaju gramatiku, međutim još uvek se nađe neka gramatička greška. Znaju kako da se izraze i ostalo. Neki pišu podjednako dobro kao što se nekada pisalo.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NEKADA: Kopiranje
Ranije je kopiranje bilo veoma zastupljeno. Znate ono copy-paste. Kao što sam rekla, kvalitet pisanja nije bio dobar, pa je kopiranje bilo zastupljeno. Bilo je mnogih koji su kopirali gore navedene blogerke, ali bilo je i onih koji su se izvinili zbog toga.

SADA: Kopiranje
Od kad sam otvorila sadašnji blog ja nisam videla da je iko kopirao nekoga,ali mislim da još uvek ima toga. Ako ne na Bloggeru onda negde drugde. Moj savet vam je da ne kopirate nikoga, već da se potrudite da sami napišete blog.



NEKADA: Grupe na Hangoutsu
Ranije je postojalo mnogo grupa na Hangoutsu gde su se blogerke okupljale, dopisivale su se i ostalo. Tamo su se blogerke reklamirale, dogovarale su se oko collaba, dopisivale su se... 

SADA: Grupe na Hangoutsu
Iako se jedna grupa održala do danas, tamo se više niko ne dopisuje. Jednostavno i da želiš da se dopisuješ, drugi nisu tu, pa nemaš s kim. Ta grupa se zove Only for Blogers pa ako neko želi da ga dodam u tu grupu neka se javi.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NEKADA: Saradnje
Ranije saradnje nisu postojale, ili ako su postojale niko nije znao za to. Ranije su se za saradnje smatrale saradnja oko zajedničkog posta (collab), ili oko zajedničkog bloga.

SADA: Saradnje
Sada nema blogera a da nije sklopio saradnju sa nekim kineskim sajtom i dobio besplatnu odeću ili novac. Postoje i saradnje oko zajedničkog posta, ali više nema ni zajedničkih blogova jer jednostavno nema dovoljno vremena.



I to bi bilo sve za današnji post. Nadam se da vam se svideo. Ima još puno toga što se promenilo tokom vremena, pa ako želite drugi deo slobodno komentarišite. I ne zaboravite da mi postavite neke ideje za postove, jer sam upala u kreativnu blokadu.


Contact me:
E-mail: laadda.offical@gmail.com
We Heart It: Šehada Ljajko
Pinterest: Šehada Ljajko
Bloglovin': Šehada Ljajko
Ask.fm: Šehada Ljajko


You Might Also Like

28 коментара

  1. Odličan post! Slažem se u potpunosti sa tobom! Ja sam imala blog 2015. godine, ali to nije bio blog kakav je sada. :D Volela bih da napraviš i 2. deo :)

    http://anastasijamatic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  2. iskreno, blogovanje te 2015. ( u maju iste, otvorila sam blog ) bilo je mnogo zabavnije, ljudi su bili posvećeniji pisanju i nije istina da su svi pisali postove koji su bili daleko od kvaliteta. Pratila sam sve gore navedene, ali pored njih, pisalo je još puno i blogovanje je tada..pored svega, imalo smisao, dok ga sada gubi. Lepše je bilo ranije. Divna ideja, svakako❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga. Da, imalo je i puno drugih koji su lepo pisali, nisam mogla da ih nabrojim, ali imali su i puno koji nisu znali da lepo da pišu. Slažem se da blogovanje sada gubi smisao zbog svih silnih saradnji.

      Избриши
  3. Odličan post draga! <3
    Vidi se velika razlika u blogovanju sada i prij...

    morskasirenaa.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Bas si se sjajno dosetila da napravis post o blogovanju nekad i sad. Slazem se u potpunosti sa napisanim :-*

    ОдговориИзбриши
  5. your post very good and very nice .This my own site http://www.pixxelznet.com/ I am provide these types services #SEO #PPC #SMO Web Design and Web Development you want any services contact us.

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam tu već tri godine (od 2014.) još malo će četiri i baš sam skoro razmišljala koliko se stvari u bloger svetu promenilo. Nešto se promenilo na bolje, ali nešto je i gore. Mene lično najviše nerviraju saradnje sa sajtovima koji ti daju besplatnu odeću i nakit, moram priznati. Priznajem, i ja sam imala dve-tri takve saaradnje, ali onda sam prestala jer sam shvatila da to nije kako želim da moj blog izgleda. Naravno, nekim blogerkama se to sviđa i to stalno rade i ja nemam ništa protiv njih, njihov je izbor šta žele da rade ♥

    Teodora's small world

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga. Ja nisam imala nijednu saradnju, i koliko god zvučalo dobro ne treba da ih radimo previše često.

      Избриши
  7. Super post! Zaista se slažem sa tobom u vezi svega što si napisala. Nekada su blogovi bili puno bolji, blogeri se nisu međusobno natjecali tko će imati više pratitelja dok danas je užas i sramota ako nemaš manje od 100 pratitelja. Inače, jako mi se sviđa tema :*
    Novi post -> This is my life

    ОдговориИзбриши
  8. Zanimljiva tema za post. Nisam imala blog ranije, te sad mozda imam bar neki uvid kako je to izgledalo pre.

    https://sofijasjourney.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  9. Slažem se. Super post. I ranije sam imala blogove, a i pratim razne već dugo, pa znam kako je.
    Inace novi post i ako želiš pogledaj moj blog http://mellowcent.blogspot.rs :))

    ОдговориИзбриши
  10. Baš realan post, svi primeri su u potpunosti tačni i skroz se slažem s tobom!

    thepeachesandtea.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  11. Odličan post, slažem se sa tobom, čak me je post nekako i vratio u stara početnička vremena ahaha :(
    I da, slike su takođe savršene *-* Mogla bi pisati još ovako sličnih blog style postova in the future *-* <3 <3 <3

    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши
  12. Odličan post stvarno super tema,osobno sam prvi put osnovala blog 2016.,ali je taa sve bilo isto kao i sada pa nemam nikakava iskustva sa ovime što si napisala,ali mi je bilo zanimljivo čitati
    novi post je na blogu:https://katysblogblogger.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  13. Odlicna odeja za post. Ne mogu da vjerujem da se neko moze spustiti na taj nivo da neciji tekst tek tako kopira. Ne znam kako bih se ponijela da neko to meno uradi, meni ke drago sto nisam primijetila da toga sada ima. Lijepo je vidjeti da blogger iz dana u dan ave viae napreduje 😃

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  14. Draga Šehada, iz posta u post me oduševiš. Zbog nedostatka vremena ne stignem da iskomentarišem svaki tvoj post, ali ga, OBAVEZNO, pročitam.
    Što se tiče ove teme, smatram da je originalnost u pisanju najvažnija. Sjećam se na početku blogovanja (dok sam još skroz malo znala o blogu) pokušavala sam da pišem dobre postove kao neke od blogerki koje sam pratila. I na kraju to mi je ličilo na sve samo ne na dobar post. Kada kažem dobro mislim na kvalitet posta, a ne na hvaljenje proizvoda, jer to ne radim ako nisam u potpunosti zadovoljna.
    Ali kada sam odlučila da pišem onako kako ja želim i kako se meni činilo najbolje, tj. da budem svoja, sve je krenulo na bolje :D
    Želim ti lijep dan!

    ОдговориИзбриши

Hvala vam na komentaru :D / Thank you for comment :D